Perjantai 10.1.2020 kello 4.30 aamulla ja vuoden eka keikka edessä. Multa oli tilattu energiaa ja ajattelemisen aihetta Eurajoen Säästöpankin vuoden 2020 Kick Off -tilaisuuteen. Puhe oli merkattu alkamaan ysiltä aamulla eli edessä oli pimeä ajomatka kohti Porin Kauppakeskus Puuvillaa. Oli jotenkin nasta palata taikaisin tien päälle ja tuomaan iloa ihmisten elämään. Edes aikainen herätys, pimeys eikä muutaman tunnin ajomatka eivät latistaneet tunnelmaa.
Mä sain kunnian aloittaa päivän ja säästöpankin jengin uuden vuosikymmen 2020. Mun tehtävä oli tuoda lisää energiaa ja hyvää fiilistä vuoden alkuun. Tunnelma saatiin kattoon heti aamutuimaan, koska iloa, asennetta ja energiaahan meikäläisellä riittää jaettavaksi asti!
Puheen aikana käsiteltiin porukalla mitä tarkoittaa se, että asiakas on keskiössä ja miten saadaan luotua positiivinen asiakaskokemus. Muistutin, että jokaisella on joka päivä mahdollisuus tehdä tietoinen päätös siitä, että pyritään olemaan hyviä ihmisiä muille. Asiakaspalveluammatissa työskentelevillä on valtavan suuri mahdollisuus vaikuttaa asiakkaiden päivään positiivisesti. Kaikki on omasta tahtotilasta kiinni.
Asiakkaiden auttamisen lisäksi on tärkeää muistaa pysähtyä ajattelemaan myös omaa arkea ja niitä asioita, jotka tekee hyvää itselle. Jos työnteko ei maistu, niin paras ratkaisu ei välttämättä olekaan se, että sokeasti vaihtaa duunia ja jättää kaiken vanhan taakseen. Ennen kaikkea tärkeää on päivittää säännöllisesti omaa käyttöjärjestelmää eli ajattelua. Pohtia kriittisesti mikä on hyvä itselle ja mitä työnteko merkitsee. Ajattelun kautta mielenkiinto ja positiivinen asenne tekemiseen on mahdollista löytää myös nykyisessä tilanteessa ja hetkessä, lumettomasta talvesta riippumatta.
Kiitos Eurajoen Säästöpankki upeasta aamun aloituksesta ja aivan mahtavaa tulevaa vuotta koko jengille!